lørdag den 19. februar 2011

Krop umuligt

Har I set det engelske program som TV2 sender omkring kl 23 på hverdage? Det handler om 2-3 unge, lækre læger der rejser rundt i England i en stor transportabel lægekonsultation. Så kan folk komme til dem med deres dårligdomme. Det skal helst være noget pinligt som små bryster, store bryster, meget små tissemænd, meget grimme modermærker, mærkelige sygdomme i måsen osv. Tit er det noget som patienterne er ret pinlige over, og jeg kan ligefrem se og høre på nogen af dem, hvordan de er ved at gå til af flovhed - men smiler, holder hovedet koldt mens de fortæller om deres analkløe/store skamlæber/digt selv videre.
Det jeg ikke forstår er logikken bag. Jeg mener,  hvad tænker de: 'Jeg fejler noget meget meget pinligt, jeg går ikke til min egen læge som har tavshedspligt. Nej, jeg går til en vildtfremmed læge, som har en kamerahold installeret, viser mit problem frem, forklarer om det OG medvirker i en tv-udsendelse der kan ses af alle og bliver solgt til udlandet.'  For det er meget mindre pinligt, eller? Hvad fanden er ræsonnementet?
Bortset fra det magter jeg ikke at se programmet, da det altid er de klamme lidelser der fokuseres på og jeg bliver så dårlig af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar