mandag den 21. februar 2011

Dette er ikke en dagbog

Men hvor er det dog fristende. Det er så nemt og lige for at skrive om hvad vi går og laver og krydrer det med lidt billeder fra hverdagen.
Det er ikke (kun) det der er meningen med bloggen. Meningen var at udfordre mig selv til at skrive om andet end det der ligger lige for. Det betyder ikke at der ikke kommer små hverdagsanekdoter, det er slet ikke til at lade være med. Og hvis jeg virkelig var så principfast at I ikke måtte høre om vores hverdag, ville jeg ikke kunne fortælle:

  • At vi netop har været 3 dage på Ærø
  • At vi kom 15 minutter til en færge vi havde ALLE forudsætninger for at nå
  • Hvor rasende jeg var over det
  • Hvor dejligt mad vi spiste på Svendborgsund mens vi ventede 3 timer på næste færge
Og jeg ville ikke kunne vise jer et par billeder fra vores tur. Desværre kom der rigtig meget sne og det blæste en del, som gjorde det noget køligt at være udenfor. Vi havde et par dejlige dage, mens Skibsrederen var på kursus.
Tiden står stille på Ærø, i hvert fald for det blotte øje. Den snart 6-årige undrede sig bla. over at gaderne var utrolig smalle. Det er de også, vores flyder-avensis kunne knapt komme rundt. Husene er små og charmerende og om sommeren kan man ikke sparke sig frem for stokroser. Den ene aften kørte vi øen rundt ml. kl 18 og kl 20, vi mødte to andre biler, to!
Der er fantastisk skønt og dejligt og der ligger mange drømmehuse, men det er for langt væk og for isoleret. For 10 år siden, da jeg mødte Skibsrederen boede han på Ærø og vi overvejede seriøst at blive der. Jeg skrev endda en ansøgning til et job i Marstal, men så blev det heldigvis vinter og mørkt. Gad vide hvordan livet havde formet sig, hvis vi var blevet der? Så havde jeg nok ikke siddet syd for Århus og savnet.

Nu til billeder


Ingen kommentarer:

Send en kommentar