torsdag den 10. februar 2011

Hverdagsglimt dag 4

Vis mig dit køleskab, var der ikke et tv-program der hed sådan for mange år siden. Husker at det var med Henrik Boserup og måske Pernille Aalund?
Det første billede er mit køleskab udefra - sjovt nok, så ryddede jeg op på det i går, så det faktisk fremstår helt nydeligt.
Der hænger nogle familiebilleder på, bla. et af min mormor, som får et blogindlæg for sig selv en dag. Der hænger også en opskrift på flæskesteg. Opskriften har Skibsrederen fået af min bror, fordi han (Skibsrederen altså) slukkede ovnen 2 gange, en dag hvor jeg forsøgte at stege en flæskesteg. Ved virkelig ikke hvorfor, men vi var 4 voksne og 3 børn der nåede at blive meget sultne. Mig bekendt bliver en flæskesteg ikke bedre af at blive intervalstegt.
Den gule post-it er en seddel den snart 6-årige har lavet. Det er en huskeseddel han har lavet til sin far, for far har nemlig lovet at købe et simkort til en gammel mobiltelefon, når den snart 6 årige fylder 9 år.
Der hænger også en masse ord, som man altid er velkommen til at lege med, når man er på besøg.

Og indeni, tjaa - det kunne trænge til en oprydning, rengøring osv. Vi laver madplaner og handler ind en gang om ugen, det sparer penge og tid. I denne uge ser vores madplan sådan her ud:

Mandag: Laks med pasta og grønt. Altid fisk om mandagen, for der kommer fiskemanden.
Tirsdag: Brændende kærlighed, en gammel klassiker som ingen af os havde fået siden vi var børn, men det smagte sgu godt
Onsdag: Spaghetti med kødsovs
Torsdag: Rester
Fredag: Enten rugbrødsmadder, eller også henter vi noget takeaway. Fredag er fodboldaften til kl 18 for den snart 6-årige, så der spiser vi helst noget nemt mad.
Lørdag: Noget lækkert kød med rodfrugter



For tiden spiser jeg Balsamico Glace ovenpå stort set alt, dog ikke lige morgenmad. Men der ikke meget aftensmad der bliver dårligere af Balsamico Glace i rigelige mængder.

Velbekomme!

3 kommentarer:

  1. Sikke en spændende dør at kigge på. Når jeg besøger andre mennesker kigger jeg altid på køleskabsdøren, fordi der ofte er noget pudsigt eller kloge ord...
    Vi laver også en madplan, som vi holder nogenlunde.
    Velbekomme!

    SvarSlet
  2. det er godt med en mad plan .. din ser god ud :)

    SvarSlet
  3. Ihhh de der køleskabsord har vi også.
    De har i længere tid ligget i en æske.
    Nu blev jeg inspireret til at sætte dem op igen.
    Tik tak for inspirationen:)

    SvarSlet