tirsdag den 23. august 2011

Kære Mads og Monopolet

For noget tid siden vandt jeg en bogbytte-away. Fordi det lige var Helle, som altid er så sød, glad og imødekommende besluttede jeg at sende lidt bonus med min bog. Bonus i form af noget af Frisørens te fra Hans og Grete og noget olivenolie fra Kreta. Vi har græske bønder i familien, så olien var helt autentisk und alles.
Olien blev emballeret efter alle kunstens regler. Først en plasticbøtte fra Ikea, så en pose, så en masse tape. Og nu nærmer jeg mig mit dilemma. For Helle har skrevet og spurgt om hun skal sende plasticbøtten retur og bøtten er færre penge værd end det vil koste at sende den med Post DK, så selvfølgelig skal hun ikke det. Men så er det mit hoved går amok med følgende tanker:

- Hvad gør hun så med den?
- Synes hun det er for underligt at beholde en fremmed kvindes plasticbøtte i sit køkken?
- Synes hun den er for god til bare at smide ud?
- Synes hun at jeg har en lidt for liberal holdning til 'brug og smid væk'

Og hvis jeg gerne vil have den igen, synes hun så at jeg er lige lovlig emsig med mine ting? At det har givet hende mere besvær end glæde at få græker-olie? At så skulle jeg ikke have sendt denne bøtte, men en anden bøtte?

Jesus f****** Christ, mit stakkels hoved!

Hvad siger Monopolet?

Kære Helle, behold bøtten eller kom forbi til kaffe en dag du alligevel er på mine kanter og tag bøtten med!

KH
Carina




6 kommentarer:

  1. haha, ja hvilket dilemma. Jeg har også en bøtte ude i mit køkken som kommer fra nogle veninde, jeg har ikke rigtig spurgt om de vil have den igen. det er jo sådan en der har været is i ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg føler mig helt sikker på, at Helle ville være interesseret i kaffemodellen, ikke for bøttens skyld, men fordi hun er nysgerrig, har årskort til Legoland og jeg har fortalt hende, hvor sød du er :o)

    SvarSlet
  3. Mai, tak :o) Men helt ærligt. Hvis et spørgsmål om en bøtte kan sætte så mange tanker i gang. Hvor meget præstationsangst tror du så jeg kan nå at få over det du skriver? Kravler ind i køkkenskabet, hvis Helle kommer forbi.

    SvarSlet
  4. Hold nu BØTTE, hvor er du skør og sød, Carina - og tro mig, jeg kender godt den slags næsten paranoide tanker, når man er lidt på usikker grund: "Hvis jeg gør sådan, så tror de nok sådan, men hvis jeg gør sådan, så tænker de at..."

    Jeg foreslår at vi vender BØTTEN på hovedet og gør noget helt andet:

    Hvad siger du til en byttehandel?
    Jeg beholder bøtten og sender dig noget i bytte! Altså noget, som i OVERRASKELSE.

    Vil den bøtte (potte) så ikke være ude?

    Knus og stort fredagssmil - og det er sørme ikke fordi jeg ikke vil komme til kaffe og aflevere bøtten, men jeg har sgu da ligså meget præstationsangst som dig :)

    SvarSlet
  5. PS. Vildt at du kan være inde i jeres køkkenskabe :)

    SvarSlet
  6. Nu har jeg lige læst din indlæg igen og skylder dig følgende svar:

    - Grækerolien var fantastisk og hele bøtten værd
    - Bøtten befinder sig i øjeblikket inde i køkkenskabet, altså det der hjørneskab med en karrusel i, hvor den har det godt og er faldet til blandt de mange andre bøtter, der bor i det skab. Den udmærker sig ved stadig at være forsynet med det rigtige låg, hvilket ikke gælder ret mange af de andre beboere i skabet.

    -Den har ikke været taget i brug til nyt formål endnu, da jeg egentlig havde tænkt mig at sende den tilbage til dig med noget andet lækkert i, men kom hele tiden fra det og så vidste jeg jo heller ikke om du overhovedet var interesseret i at få den tilbage.

    -Jeg synes så absolut at den er alt for god til at smide væk

    -Der har på intet tidspunkt været besvær blandet ind i det her foretagende, der har kun været GLÆDE og god karma. Og romanen af Jens Christian Grøndahl var skøn - jeg læste den i sommerferien.

    Gode hilsner og god weekend!

    SvarSlet