tirsdag den 10. maj 2011

Dårlige penge?

I forbindelse med at jeg blev fritstillet fra mit job, fik jeg ret til noget uddannelse. Jeg tog et *gaaahaaaaa - regnskabskursus - aaahaaaab* og lagde selv penge ud for gebyret, 3830 kr i alt, og jeg er lige på nippet til at vinke de penge farvel. Kort fortalt skal jeg ind på min gamle arbejdsplads' intranet og taste mine udgifter ind, sende dem bilagene og vuptivuptiskofragucci burde pengene være på min konto. Og my freaking god. Tjek lige det her forløb, som startede for 14 dage siden. Jeg tager den i punktform, for det er helt uoverskuelig ellers.

1. Password til intranet udløbet, fordi jeg ikke har været på i lang tid
2. Maile leder vedr. genåbning og om hun vil ordne blanketten OG hvis ikke det er hende der skal, så må hun meget gerne give mig besked om det
3. Ugen efter  - intet svar
4. Mailer kær kollega om hun vil sende mig blanket - svar på under 1 time, sweeeet!
5. Mail til leder om hun vil underskrive og ekspedere videre
6. OK fra leder efter 2 dage, password genåbnet
7. Yeeeeees, nu er der ikke langt igen.
8. Shit - spærret til udbetalingsystemet
9. Mail til supporten
10. Genåbnet efter 3 dage
11. Jaaaaaaah, nu rykker det.
12. Indtaster, finder konvolut frem. Hvor fanden er de skide bilag nu henne?
13. Tænke, tænke, lede, rode, tænke, grine hysterisk, fuck, fuck
14. Nåååe, bilag ligger i bil 2 der står hos mekanikeren.
15. Afsted til mekanikeren og finde bilag
16. Nu skal jeg have nogle penge
17. Opdage jeg har tastet det forkerte beløb ind
18. Jamen for crying out load. Er der her penge befængte eller hvad?
19. Hjem, forsøge at indtaste nyt bilag
20. Er spærret igen
21. Mail til support igen
22. Genåbnet igen
23. Indtaste nyt bilag. Skrive på det gamle at det skal afvises.
24. Mail fra leder, uforstående overfor det korrekte bilag og hun har afvist det
25. Logge på systemet igen, skrive ny kommentar om afvisning på forkert bilag
26. Maile til leder om hun vil godkende korrekt og stikke det forkerte skråt op
27. Ja, sagen ikke afsluttet i skrivende stund, men jeg opdaterer så snart der er nyt i denne så opbyggelige historie.

Jeg tror der er dårlig karma i de penge. Måske bør jeg give dem alle til velgørenhed?

2 kommentarer:

  1. Hold da op, det er jo helt absurd med sådan en forretningsgang!
    Jeg tror, du har ret - de penge vil ikke hjem til dig. Derfor bliver du nok nødt til at gå udog bruge dem alle med det samme, hvis de rent faktisk ender på din konto!

    SvarSlet
  2. Ha ha! Sikke en føljeton :D

    SvarSlet