tirsdag den 12. maj 2009

Mødeindkaldelser med mødepligt! - fra arbejdsgiver...

Punkt 1. Dem kan vi ikke li'
Punkt 2. Dem kan vi ikke li'
Punkt 3. Dem kan vi ikke li'

Det er ikke fordi de giver grimme mindelser fra gymnasietiden om mødepligt til undervisningen, som igen giver mindelser om fraværsprocenten - et pædagogisk udemærket værktøj at lære procentregning med. Således kunne jeg gå lige til kanten i samtlige fag, uden dog at overskride de famøse 15 %.

Det er heller ikke fordi at ordet 'mødepligt' giver mig oprørstrang eller pirrer mine rebelske tendenser, ej heller føler jeg det som en begrænsning i min personlige firhed. Jeg har solgt min sjæl til min arbejdsgiver 37 timer om ugen, og selv om jeg er bagudlønnet kan jeg vist ikke nægte at komme til et møde med mødepligt.
Nej, problemet er meget større end det. Problemet med dette møde som finder sted på torsdag er kombinationen af flere ting. Jeg nævner i flæng:

- Nylig omstrukturering af vores organisation
- Ny leder
- Vi er en Jyllandsafdeling og en Københavnerafdeling og mødet afholdes synkront på begge lokationer (ingen kan lække følsom information på tværs af bæltet)
- Jeg er ansat i en virksomhed som har lovet os at skære 10 % af medarbejderstaben væk hvert år
- De har endnu ikke skåret i min afdeling
- Vi plejer ikke at have specificeret mødepligt i vores mødeindkaldelser

Jeg synes det lugter af personale-reduceringer, som de kalder det. Altså fyringer, som jeg kalder det.

Indtager Nato-stilling (I bedste Anders Fogh stil) og afventer torsdag. Forventer jeg er i stand til at rejse mig og arbejde videre omkring frokost.

Veksler mellem: 'De kan seriøst ikke fyre mig, min leder har lige godkendt et kursus til mig der starter til juni, det er mig der trækker det store læs i den virksomhed, og jeg underviser ret meget, og hvem i alveden kan de ellers sætte til det?' og 'Jeg sidder geografisk isoleret fra min gruppe, jeg kan ingenting og bidrager sjældent med noget brugbart, faktisk fiser jeg bare husleje af - Jeg er nok arbejdsløs fra på torsdag'

Helt objektivt er der mange der skal fyres før mig, hvis chefen ønsker at stå tilbage med det bedste hold - jeg er bare alt for beskeden til at føle mig mere end 60 % sikker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar