torsdag den 3. marts 2011

Nemme nemme bagselv knækbrød

Når jeg skriver nemme, så mener jeg nemme. Opskriften kommer her:

1 dl. havregryn
1 dl. sesamfrø
1 dl. hørfrø
1 dl. solsikkekerner
2,5 dl. hvedemel
1 dl. rugmel
1 tsk bagepulver
1/2 tsk salt
2,5 dl. vand
1/2 dl. madolie

Alle tørre ingredienser røres sammen, vand og olie tilsættes.
Del dejen i 2 lige store dele
Rør hver del fladt ud ml. 2 stykker bagepapir
Læg det nederste stykke bagepapir med dej på en bageplade
Skær dejen ud i firkanter, så store som du ønsker det
Drys med groft salt
Bag i ca. 20 min v/ 200 grader (varmluft 180 grader)
De skal være gyldne inden du tager dem ud.
Gentag proceduren med den anden halvdel af dejen.

De smager topdollar, konge, übernice!

 Hele svineriet fåes økologisk




Velbekomme, eller som min noget brovtne onkel rejste sig op og sagde til min fætters konfirmation, da forretten var serveret: Værsgo og æd! 

2 kommentarer:

  1. Dem vil jeg glæde mig til at spise. ja også selve processen i at lave dem.

    SvarSlet
  2. Ja, jeg har også opdaget glæden ved hjemmelavet knækbrød. Mums!

    SvarSlet