onsdag den 17. april 2013

Skuffelinks

Ind imellem gemmer jeg links som jeg i udgangspunktet ikke har brug for, jeg gemmer dem fordi de repræsenterer en drøm om engang at få brug for dem. Et slags mål om noget jeg gerne vil prøve, et sted jeg gerne vil hen, et møbel jeg bare må eje, noget sjovt, noget klogt, noget inspirerende. Jeg er ikke særlig systematisk omkring det og jeg gemmer sikkert ikke særlig meget i forhold til mange andre. Alligevel giver jeg da gerne et lille indblik i gemmerne. Måske er der nogen til inspiration:

Hvad er dit bedste køb i USA? Det spurgte JulesRules om en septemberdag i 2010 og jeg blev nødt til at gemme det, for en tur til NYC stod voldsomt højt på min ønskeliste på det tidspunkt og drømmen blev opfyldt i oktober 2012. Og alle de gode svar blev brugt til inspiration - tak!

Ikke fordi man som mor savner ting at tude over - for det gør jeg bestemt ikke. Jeg tuder over alt og ingenting, mest over ingenting vil nogen nok sige. Jeg berøres meget nemt og især hvis det har med børn at gøre. Listen over hvor jeg har knebet en tåre eller to er lang, og den bliver kun længere.
Jeg er helt lige som Helle, og jeg tudede naturligvis også da jeg læste indlægget Tudefjæs.
Bogen jeg linker til - jeg har ikke fået den læst endnu, men det vil jeg en dag. Måske først når min egen dreng er lidt ældre. Jeg glæder mig til at læse den!

Hamborg. Et link jeg ville ønske jeg havde haft sidste sommer, da jeg "vandt" en hel dag i Hamborg. Sommerferien var tæt på slut, jeg havde stadig fri, barnet var hos mormor. Ham jeg er gift med spørger om jeg gider køre ham til Hamborg til et møde. Jeg skal bare køre ham derned, så flyver han videre ud i verden derfra. Det vil jeg gerne. Jeg elsker at køre bil. På vej derned viser det sig at ham jeg er gift med ikke rigtig har nogen flybillet ud af Hamborg alligevel og det derfor ville være 'superpraktisk' om jeg lige kunne blive dernede mens han er til møde. Det var ikke en del af min plan. Jeg havde en skøn dag med shopping, lækker frokost med vandudsigt og kaffe på Starbucks.

Hvad gemmer du af gode links, som du ikke bruger hver dag - men som ligger lige der som en lille reminder om hvad du gerne vil eller du har fået gjort?




2 kommentarer:

  1. Uh, jeg har mange - shoppelinks - sko, tasker, tøj og bolgdims, som jeg drømmer om at eje, men et eller andet sted godt ved, at jeg aldrig får købt. Måske fordi jeg dybest godt er klar over at det i virkeligheden ikke er med ting, jeg oplever ægte glæde og tilfredsstillelse?
    Og links til ferierejse, artikler om steder og seværdigheder, jeg gerne vil besøge...
    Jeg har ikke mine "skiffelinks" liggende i årevis, jeg sletter dem tit og starter forfra med samlingen :)
    Tak for dit link til mig :)
    KH Helle

    SvarSlet
  2. SKUFFElinks, ikke skiffe, sguda. Sgida :)

    SvarSlet