fredag den 5. april 2013

Børne og lærerfri skole?

Faktisk ikke en dårlig ide. Jeg arbejder på en skole, som administrativ medarbejder, så jeg må stadig gerne på arbejde. Og hvilken fred her er. Ingen skrig og skrål på gangene, ingen lugt af sure madpakker, ingen forstyrrelser af børn der skal have plaster på et forslået knæ eller er syge. Ingen børn der lugter af makrel og gerne lige vil give en krammer, eller vise deres tegning frem, eller have strøget en perleplade. Ingen konflikter, ingen musik, ingen mobiltelefoner der ringer.
Ingen lærere der lige skal låne printeren og optager den i 2 timer, ingen lærere der lige låne telefonen, eller lige skal spørge om noget eller lige skal vide noget eller lige skal låne mødelokalet eller lige kommer med 3 drenge der er røget i totterne på hinanden.
Her er bare ro. Ro til at passe mit arbejde, ro til at få noget fra hånden. Men når 50% af min tid normalt går med at servicere børn og voksne, så dagligdagen glider nemt for dem, så er de nu alligevel lidt savnede. En skole uden lærere og elever kan vel næppe kaldes en skole, men blot en stor tom bygning med nogle lange lange gange.
Vi håber I snart kommer tilbage, store og små!

1 kommentar:

  1. Jeg håber snart skolerne igen fyldes af støj, uro, liv og energi fra elever og lærere, der forstyrrer dig i dit arbejde :0)

    Jeg hørte også fra én af vores tjenestemænd, at det var helt spøgelsesagtigt inde på skolen. De sidder 12 lærere sammen i pauserne, vi plejer at være over 50!

    SvarSlet