mandag den 30. august 2010

Vi leger og maler billeder

Eller det er mest mig der maler billeder. I lørdags så billedet sådan her ud:

Forestil dig en halvstor lejlighed inde i byen, mandag til fredag - vi passer vores jobs, har lidt travlt, kommer sent hjem, cykler på arbejde, drikke kaffe i gården eller på gaden eller i parken, vi kan ned for at handle, vi møder folk på gaden, vi stresser og det larmer - dejligt. Fredag eftermiddag pakker vi bilen, kører op i sommerhuset, kommer helt tilfældigvis forbi farmor og farfar ved 1830 tiden, fortsætter ud i sommerhuset, har familien til frokost lørdag, hænger ud, slapper af, Måsen har måske en ven med eller to. Vi hænger ud, spiller fodbold, klipper hæk og søndag kører vi til byen igen. Tilbage til liv, mennesker, leben, venner, udstillinger, koncerter, bio, middage osv - alt det der var engang. Jeg synes det er et skønt billede. Søens folk bestemt ikke afvisende.
Man kan vel godt lege med tanken, måske gør vi noget ved den. Måske kan jeg en dag lege og drømme uden at blive tudevorn over det.

1 kommentar:

  1. Carina.....jeg har ikke været her længe. Jeg havde faktisk glemt at du bloggede. Dette indlæg lyder simpelthen så skønt, jeg ville ønske at alle dine drømme gik i opfyldelse!

    SvarSlet