søndag den 16. maj 2010

Fremskridtet skaber forandring

Eller indsæt selv andre buzz-ord.
Hvor Angst (med stort) provokerende det end er at skrive det, så er jeg nødt til at begynde at føle mig bare en anelse hjemme her i Forstads-City. Jeg bor her jo for pokker. Og nogle gange kommer handling før tanke og følelse. Den seneste uge har jeg foretaget forandringer i hjemme fordi jeg synes her skulle se pænere ud, mere hjemligt og mere fremtidssikret - Og det vel ganske et tegn på at jeg også ser mig selv her om 6 mdr? Det gør jeg så helst ikke, men det kan jo være det bliver sådan alligevel.
Derfor har jeg lavet lidt om på Måsens værelse og hængt billedramme-holdere op i stuen og plantet fine krukker til med påskeliljer og sat  foran hoveddøren - det sidste er bare for ikke at stå tilbage for facistoide naboer ;)
Omkring mig er der også flere og flere tegn på at i hvert fald min lille dreng falder til. Tit er der tilbud om legeaftaler på næsten alle hverdage, og i denne weekend har vi haft en kammerat på sove-visit.
Det betyder også at jeg lige nu slet ikke føler for at flytte herfra - i hvertfald ikke til et andet sted i nærheden af Århus. Valget er nu indsnævret til 'Her eller København' - Måsen har været den sejeste lille dreng i sin egen kamp for at falde til. Han er blevet en stor dreng her og socialt er han bare så god. Han har lært at man ikke bare kan tage venner for givet, fordi man er 'vokset op' sammen. Vokset op skal forståes som 'gået i vuggestue sammen i 2½ år', men for pokker. Han kendte jo ikke andet, han troede at fordi man gik i børnehave sammen, så var man automatisk venner. Nu har han lært at kæmpe for det - og det behøver ikke være en dårlig ting. Han er sej! Jeg flytter ham gerne igen, hvis det er til KBH - men ikke til et andet sted her i nærheden af Århus. Han skal kun flyttes, hvis dem samlede mængde lykke i familien kan højnes, og det kan den vist kun på 1 måde!

2 kommentarer:

  1. Sikke en flot indsigt. Og hvor er det sejt af Måsen

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar :) Ja, han er en sej lille fyr - meget sejere end hans mor nogle gange ;)

    SvarSlet